27. MFF Praha - Febiofest se blíží! aneb nová sekce Soutěž komedií či když český humor patří k nejlepším na světě..

07.02.2020 17:08

Cafe Cafe - Praha

5. 2. 2020

 

I letos bude

v rámci Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest

předáno několik sošek Kristiána.

Jednu z nich převezme na slavnostním zakončení festivalu

herečka Iva Janžurová,

která bude mít v rámci Febiofestu také speciální profil věnovaný výběru jejích filmů.

Nový dramaturgický koncept festivalu představí

kromě několika nových sekcí také dvě soutěžní.

 

Na první tiskové konferenci, která se konala k 27. ročníku MFF Praha - Febiofest, byli přítomni ředitel festivalu Kamil Spáčil, prezident festivalu Fero Fenič,  umělecká ředitelka Marta Švecová a umělecký ředitel Nikolaj Nikitin. Konferenci za velkého zájmu médií zahájila a moderovala tisková mluvčí festivalu Gabriela Vágner.

 

Tisková konference začíná…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gabriela Vágner připomněla, že se setkáváme na 27. ročníku MFF a dotázala se, kdo z přítomných je na Febiofestu poprvé. Nikdo se nehlásil. Když se ale zeptala, kdo byl na všech 26 ročnících, hlásil se prezident festivalu a jeho zakladatel Fero Fenič. Pak nám Gabriela Vágner představila změny letošního týmu. Jsou dvě. Novou uměleckou ředitelkou je Marta Švecová Lamperová a druhým uměleckým ředitelem Nikolaj Nikitin. Ostatní opory v čele s ředitelem festivalu Kamilem Spáčilem že zůstávají.

Kamilu Spáčilovi patřil úvod.

Ujistil nás, že jedinou stinnou stránkou nového ročníku festivalu je fakt,

že jsme všichni o rok starší.

Vše ostatní by mělo být v pořádku.

 

Prezident festivalu Fero Fenič se k novému ročníku vyslovil, coby zakladatel a duchovní otec, téměř otcovsky. Podotkl, že asi tak do 10. ročníku na zahajovací tiskové konferenci vždy  jásal, že se festival koná a že vyslovoval obavy o reálnosti toho dalšího. Pak toho nechal. Opakoval by se. Dnes už věří, že když přežil festival i on 26 ročníků, přežije i 27 a další.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pak už Fero Fenič zcela vážně poznamenal, že Febiofest má tu výhodu, že není exhibicí výběru filmů na nějaké platformě, že je součástí života Prahy. Což je klíčové pro trvání Febiofestu. Druhou živou vodou je to, že festival nikdy není úplně stejný jako minulý, což je důsledkem povahy Fera Feniče. Nesnáší stojaté vody. A tak každý rok přichází s něčím novým, reaguje na analýzu minulého i na reakce diváků. Ani letošní není stejný jako loni.

 

Fero Fenič je rád, že v týmu jsou noví programoví ředitelé, že mají bohaté zkušenosti z Berlinare a že poradcem Febiofestu je bývalý ředitel festivalu Berlinale Dieter Kosslick, což není jen zásluha jednání, ale spíše vůle Dietera Kosslicka samého. Dieter Kosslick byl účasten jako host na Febiofestu, který ho zaujal a mile překvapil, takže Dieter Kosslick projevil zájem, že až ukončí své aktivity na festivalu Berlinale, nějak přispět právě Febiofestu. Fero Fenič to rád uvítal a nabídl mu roli poradce.

 

K nadcházejícímu 27. ročníku dostal slovo nejpovolanější, programový ředitel Nikolaj Nikitin. Hovořil anglicky a jeho slova tradičně překládala Barbora Štefanová, překladatelka předchozích Febiofestů, jako doklad, že tým zůstává funkční jako seřízené hodinky.

 

Nikolaj Nikitin potvrdil, že věděl o Febiofestu a je rád, že se mu poštěstilo s tímto festivalem spolupracovat. Pak už se ale věnoval letošnímu festivalu. Zmínil novou sekci, již Febiofesty postrádaly, a to komedie. V nabídce filmů se sice komedie objevily, ale ne samostatně. A Nikolaj Nikitin dodal, že přitom humor patří českému publiku a český humor k nejlepším na světě. Tak má tato sekce plné právo být součástí festivalu. Mimo jiné i proto, že doba a vliv okolí pro nikoho z nás není pohodové a že je dobré a prospěšné mít možnost se dvě hodiny v kině smát. A jako zajímavost uvedl, že v přemíře světových festivalů jsou jen tři festivaly, jež ve svém programu mají blok komedií. A Nikolaj Nikitin uznal, že však natočit pořádnou komedii je náročné, a proto velice bedlivě vybírali a vybrali jen7 filmů, které považují za mimořádné. A proto se také zaměřili i na klasika filmového humoru - Charlie Chaplina. Uvedou jeho film Cirkus.

 

Na jeho slova navázala druhá programová ředitelka, Marta Švecová Lamperová. Doplnila je podrobným rozborem sekcí, jež přešly z minulého ročníku do letošního, těch, co doznaly změn a těch, které zanikly nebo se sloučily s jinými. Vyzdvihla i filmy režírované ženami, jež dostanou na festivalu větší akcent, neboť jsou a byly zatím spíše upozaděny.

 

V rámci tiskové konference dostali příležitosti přítomní novináři. A mezi jinými otázkami, spíše technickými či organizačními, zazněla i jedna obava, zda se Febiofest příliš nevztahuje k Berlinale, německému festivalu. Zareagoval Nikolaj Nikitin. Zdůraznil, že Berlinale není jenom německý festival, naopak že je cíleně evropský. Že za 70 let existence si na rozdíl od Cannes či Benátek vydobyl post hlavního evropského festivalu. Kromě toho jde podobně jako u Febiofestu o celoměstský lidový festival, který se ani termínově se nekoná v létě, v prázdninové a dovolenkové sezoně, naopak se Berlinale také koná v neatraktivní době jako Febiofest. A kdyby byla pravda, že se Febiofest přimyká k Berlinale, nepředstavoval by filmy z celého světa. A to Febiofest dělá a bude.

 

Další obava zazněla na téma, zda nehodlá Febiofest ustoupit od svého míjení snobských a elitářských filmů. I zde jsme byli ujištěni, že to nehrozí, neboť Febiofest se dál bude držet své specifiky. Včetně toho že běžný divák se za běžnou cenu dostane na výběr filmů, aniž by se mu kladly finanční či jiné bariéry. A vždy se také bude vyhýbat filmům subjektivním, všeobecně nesdílným - rádoby - intelektuálním, ve smyslu sebestřednosti tvůrců. A zájem bude vždy vybírat o pečlivě vybrané debuty, neboť debut, je vždy plným vyjádřením autora, zatímco jeho další filmy jsou do jisté míry variováním. Je to sice risk, ale je to přínosné.

 

Pak už se změnil charakter informační tiskové konference v nehrané a opravdové ovace, věnované letošní nositelce Kristiána, jenž ji bude předán na slavnostním večeru, Ivě Janžurové.

 

Ta se svým milým úsměvem zmínila, že je v rozpacích, neoť již dlouho nebyla na tiskové konferenci a že ani na tuto se pro přemíru aktivit a práce neměla čas nějak připravovat. A že nebude tomu lépe ani nadále. I letos má - jak řekla - napjatý rok. A to tak, že bojovala i s termínem této tiskovky. Když ho s ní Kamil Spáčil domlouval, zafixovala si jiné datum a pak s hrůzou zjistila, že ten den má něco jiného. Naštěstí si pak ale dohledala, že je vše v pořádku, že si jen v mysli data zaměnila, a tak je tu. Zájem odborných novinářů se nesl především o třech jejích filmech, jež byly na letošní Febiofest zařazeny. Morgiana, Penzion pro svobodné pány a Ene Bene.

 

Iva Janžurová se přiznala, že se o výběru dlouho domlouvali, že z filmů, jež natočila, bylo těžké vybírat. Už proto, že její vztahy k těm filmům se v čase mění. Mnohé, a netýká se to jen zmíněných, se jí po natočení nelíbily, na rozdíl od ostatních tvůrců, diváků a kritiků, a naopak. Po čase se ale zase její nazírání na ten který film třeba změnilo, a s údivem se sama sobě divila, proč se jí ten film dříve zdál špatný. A také naopak. Dokonce její náhled na jeden film, k němuž dělala kostýmy i masky legenda oboru Irena Greifová po výtce Ivy Janžurové vedl skoro až ke konci jejich přátelství. Po čase se to ale naštěstí urovnalo.

 

Dotazy z řad novinářů, proč nebyl zařazen do výběru ten či onen film, jako například Petrolejové lampy či Pane vy jste vdova, musely zůstat u odpovědi, že ve výběru nemohlo být vše…

Iva Janžurová a televizní štáby

se poté odebraly do improvizovaného studia

k natáčení individuálních rozhovorů a šotů

a

my ostatní se rozcházeli v očekávání 27. ročníku Febiofestu.

(Richard Koníček)

 

 

Pocta Ivě Janžurové za celoživotní přínos kinematografii

MFF Praha - Febiofest každoročně uděluje prestižní ceny Kristián několika významným českým a zahraničním umělcům za jejich celoživotní přínos kinematografii. V souvislosti s uvedením nové sekce Soutěž komedií se festival rozhodl poctít touto cenou oblíbenou herečku mnoha komediálních rolí, Ivu Janžurovou. Tato výrazná osobnost českého filmu, která již téměř 60 let stojí před kamerou, bude festivalovým divákům připomenuta projekcemi filmů Morgiana, Penzion pro svobodné pány či Ene Bene.

 

Iva Janžurová/foto: Lenka Hatašová

 

Iva Janžurová se řadí mezi nejvýznamnější české herečky a na divadelních prknech, filmovém plátně a televizních obrazovkách se objevuje už desítky let. Její rodiče byli pedagogové a podle rodinné tradice nejprve začala studovat pedagogické gymnázium v Českých Budějovicích.

 

Po něm nastoupila na pražskou DAMU do ročníku vedeného Vlastou Fabianovou a v roce 1963 divadelní akademii absolvovala.

 

Své první angažmá získala v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, odkud odešla do Divadla na Vinohradech a následně do Národního divadla.

 

Hostovala také v Divadle Kalich a s celoživotním partnerem Stanislavem Remundou a dcerami Sabinou a Theodorou hrála v rodinném zájezdovém divadle.

 

Po několika menších rolích ji v 60. letech pro film objevil režisér Karel Kachyňa, který ji obsadil do filmu Kočár do Vídně. Další výrazné dramatické postavy ztvárnila ve snímcích Juraje Herze a za roli ve filmové adaptaci Petrolejové lampy získala nominaci za nejlepší ženský herecký výkon na festivalu v Cannes. Cit pro komediální polohu ukázala především v televizních filmech v 70. a 80. letech ve slavných komediích, jako je Pane, vy jste vdova, Marečku, podejte mi pero a mnoha dalších.

 

Společně s Jiřinou Bohdalovou a Jiřinou Jiráskovou vytvořila oblíbené trio v hudební komedii Světáci. Zároveň se v této době stala jednou z nejvíce obsazovaných hereček. Kromě televizních filmů se také objevila v řadě televizních inscenací a zábavných pořadů.

 

Iva Janžurová je držitelkou

dvou Českých lvů za snímky Co chytneš v žitě a Ene bene

ceny Alfréda Radoka a Ceny Thálie

 

MFF Praha - Febiofest uvede v rámci profilu 3 filmy, kde Iva Janžurová hraje

Pension pro svobodné pány (1967)

Morgiana (1972)

Ene bene (1999)

 

Nový dramaturgický koncept - dvě soutěže.

Filmový program festivalu je letos rozdělen do 14 sekcí.

Hlavní soutěž představí autorské filmy mladých tvůrců z celého světa.

Doplní ji nová soutěžní sekce s názvem

Soutěž komedií.

Soustředí se na artově zaměřené komediální snímky,

které jsou většinou festivaly opomíjeny.

 

Febiofest tak komedie, které reflektují aktuální světové dění, zařadí do svého programu na prominentní místo. Porota této sekce je složena z 33 členů - vybraných filmových fanoušků, kteří během festivalových dnů zhlédnou v kině všechny soutěžní snímky.

 

Čestným předsedou bude významná osobnost české kinematografie

a sekci uzavře slavnostní projekce filmu Cirkus,

jíž festival vzdá hold mistru komedie Charlie Chaplinovi.


Hlavní soutěži uvedeme výběr 1. snímků nastupujících filmařů,

letos zaměřených na téma lidské důstojnosti a sílu osobnosti.

Jsou proto vybrány filmy,

v nichž hrdinové musejí čelit zásadním životním rozhodnutím.

 

Sekci bude nově hodnotit odborná porota složená z 3 významných filmových profesionálů

 

český herec a režisér Jiří Mádl

maďarská režisérka Ildikó Enyedi

a

kanadský režisér Denis Côté/Foto: Gerhard Kassner

 


Obě soutěže budou nově prezentovány po 7 festivalových večerů

a

každý snímek bude za přítomnosti tvůrců slavnostně uveden.

 

Jiří Mádl

Jeden z nejoblíbenějších mladých českých herců současnosti už jako student budějovického Biskupského gymnázia inklinoval k divadlu a filmu. Objevil se v několika divadelních hrách, krátkých filmech a videoklipech. V roce 2004 úspěšně absolvoval konkurz na film Snowboarďáci, komedie měla velký ohlas a z Jiřího se stal teenagerovský idol.

 

Byl nominován na cenu Objev roku v anketě TýTý a získal řadu nabídek na další role. Zpočátku se jednalo především o české teenagerovské komedie, následně filmová dramata, televizní seriály, a později se přidaly i mezinárodní produkce (Borgia, Interlude in Prague, Berlin Eins).

 

Za ztvárnění podivína Ubra v dramatu Děti noci režisérky Michaely Pavlátové získal na MFF v Karlových Varech jako historicky nejmladší herec Křišťálový globus za nejlepší mužský herecký výkon.

 

Spolu s Marthou Issovou a Petrem Zelenkou se podílel na politicky zaměřeném videoklipu „Přemluv bábu a dědu, ať nevolí levici“, který vyvolal bouřlivé reakce.

 

V roce 2014 debutoval jako režisér snímkem Pojedeme k moři, ke kterému napsal také scénář. Film získal Cenu RWE za objev roku na Cenách české filmové kritiky a řadu ocenění na festivalech po celém světě.

 

Jako scenárista se podílel na komedii Celebrity s.r.o. Jeho druhý celovečerní film Na střeše o zvláštním soužití nevraživého profesora a vietnamského mladíka, byl nominován na Českého lva a Cenu české filmové kritiky.

 


Sekce

Panorama

Generace

Queer Now

a sekci Classics věnujeme Maxu Ophülsovi

 

Zachovány zůstávají sekce, jež mají na Febiofestu velkou oblibu, jako například Panorama (sekce nových filmů od zvučných jmen světové kinematografie a z významných světových festivalů),

či sekce Generace, která se zaměřuje na rodinné projekce pro nejmenší diváky, ale také na příběhy teenagerů.

 

Již od samého vzniku festivalu je jeho nedílnou součástí sekce Queer Now, kterou dramaturgicky vede Lucia Kajánková spolu s Janou Čížkovskou.

 

Na základě diváckého úspěchu předchozích ročníků má stálé místo v programu i sekce Classics, kterou dramaturgicky zaštiťuje Národní filmový archiv ve spolupráci s programovým oddělením Febiofestu.

 

Letos sekce Classics bude věnována retrospektivě tvorby německého režiséra Maxe Ophülse.

 

Významný německý režisér Max Ophüls na útěku před nacisty působil především ve Francii a USA, kde natočil téměř 30 filmů. Vynikal inovativním přístupem k filmovému jazyku a jeho práce se zvukem se stala zásadní inspirací pro legendární film 2001: Vesmírná odysea Stanleyho Kubricka.

Nové sekce Planet Dark, Delikatesy z východu a Zaostřeno na: Pusan

 

Nový umělecký ředitel festivalu Nikolaj Nikitin se soustředí především na aktuální filmovou tvorbu v šíři a rozsahu, které nejsou pro českého diváka jinde přístupné, a zaměřuje se také na podporu mladých talentů. Proto se v programu nově objeví sekce Planet Dark (původní sekce Midnight Circus představující temné žánry jako jsou horory, thrillery, true crime či filmy s nekorektním humorem). Její název vychází ze spolupráce s platformou Planet Dark, která se na tento žánr zaměřuje. Partnerem sekce Planet Dark je csfd.cz.

 

Sekce Delikatesy z východu zase vznikla spojením sekcí Centropa a Ozvěny Balkánu. Je zaměřena na region, ve kterém se mísí typický absurdní humor a nesmyslná jednání, alkoholová hudba a tanec, i určitá osamělost a izolovanost jednotlivých míst a měst, hrdinů či postav. Sekce má ambici podat zprávu o aktuálním stavu místních kinematografií a přivézt českému publiku díla významných režisérů východní Evropy a Balkánu, i filmy nových tvůrců.

 

Sekce Zaostřeno na: Pusan představuje kurátorský výběr filmů kinematografií celého asijského kontinentu, tvorbu výjimečných autorských režisérů. Sekce je v dramaturgické gesci ředitele nejprestižnějšího asijského filmového festivalu MFF Pusan Jay Jeona a je určena nejen milovníkům cizích kultur, cestovatelům po mapě a kung-fu bojovníkům v zácviku.

 

 

Oblíbené sekce Docs, TV Now a Profily

Nadále zůstávají v programu úspěšné sekce Docs (sekce výhradně zaměřená na dokumentární filmy přinášející zajímavé pohledy na říši zvířat a lidí, umění, sport i zásadní společenská témata) či TV Now, která se orientuje na televizní seriálovou tvorbu reagující na zvyšující se kvalitu televizní produkce. K vidění budou tuzemské i mezinárodní televizní mini série a seriály.

 

Každý rok uvádí festival také několik profilových sekcí, které představují práci významných hostů daného ročníku festivalu, obvykle držitelů čestného ocenění Kristián za přínos české a světové kinematografii.
 

V každém roce dostává prostor jedna česká a několik zahraničních osobností. Všichni hosté, kterým se profilová přehlídka připravuje, konzultují vybrané filmy přímo s dramaturgy, a na festivalu pak osobně vybrané filmy uvedou a besedují o nich s diváky.

 

 

Culinary Cinema s Kalinou, Jeřábkovou a Korábem

I v rámci 27. ročníku nabídne festival koncept Culinary Cinema - tři speciální večery spojující projekci filmů a návaznou filmovou večeři. O menu se letos postarali vyhlášení kuchaři Mirek Kalina, Tereza Jeřábková a Ondřej Koráb.

 

Projekce snímků Puzzle, (R)evolucionářky v kuchyni a Čokoláda pana H. budou probíhat od 20. - 22. 3. 2020 v sálech multikina CineStar na pražském Smíchově.

 

Poté se diváci přesunou do sousedícího hotelu Vienna House Andel´s Prague, který disponuje originální restaurací Delight. Projekce filmů začíná vždy v 18 hodin, večeře poté ve 20 hodin.

 

Všemi večery bude provázet moderátorka Jolana Voldánová, příjemnou atmosféru dodá pianista a zpěvák Václav Tobrman a garantem večerů bude samotný zakladatel tohoto konceptu a bývalý ředitel Berlinale Dieter Kosslick.

 

 

Girls in Film - ženy ženám

Festival ve spolupráci s platformou Girls in Film představí nové filmy nastupující generace filmařek. Girls in Film je platforma podporující prezentaci ženských režisérek a filmařek, kterou původně založila Nikola Vašáková v Londýně. Skrze kurátorované akce, jako jsou projekce, přednášky a rozhovory se zajímavými ženami ve filmovém průmyslu, se nabízí prostor pro prezentaci a setkávání, a to nejen mezi ženami.

Tradiční soutěž I ty jsi filmařem již probíhá

Soutěž krátkých amatérských filmů I ty jsi filmařem je právě v běhu, její uzávěrka je 21. 2. 2020. Přihlásit své filmy v délce 1 až 5 minut mohou jak jednotlivci, tak školní týmy. Tématem 7. ročníku soutěže je v současné době jedna z nejdiskutovanějších oblastí - ekologie, klimatické změny a jejich dopad na naše okolí. První tři místa v obou kategoriích jsou finančně ohodnocena a podmínky soutěže najdeme na www.febiofest.cz.

Divácké akreditace

Tradičně si také diváci budou moci zakoupit divácké akreditace na 3, 5 nebo 9 dnů, díky kterým mohou čerpat volné vstupenky. Předprodej akreditací by spuštěn 5. 2. 2020. Výběr vstupenek on-line pak bude možný od 4. 3. 2020. Více o akreditacích naleznete na www.febiofest.cz.

 

Místo konání festivalu

Hlavní část festivalu se bude konat ve 12 sálech kina CineStar Praha Anděl.

 

Další filmový a doprovodný program se bude odehrávat v kině NFA Ponrepo.

Nově ve spolupráci s distribuční společností Film Europe

se bude konat také v prostorách v loňském roce otevřeném kině Edison Filmhub.

Tato kina zastřeší také masterclassy s tvůrci
a část aktivit v rámci Industry dnů.

 

Slavnostní zahájení Febiofestu: 19. 3. 2020 -  Obecní dům

Slavnostní zakončení Febiofestu: 27. 3. 2020 -  multikino CineStar Anděl.

 

Febiofest v regionech

Po skončení pražské části opět vyrazí festival do regionů po celé republice.

Letos to budou tato města,

ve kterých proběhne zároveň vždy 2. den festivalu

speciální Febio Hospodský kvíz.

 

Termín

Město

Místo

Febio Hospodský kvíz

30. 3. – 1. 4. 2020

České Budějovice

Kino Kotva

31. 3. Horká Vana

31. 3. – 2. 4. 2020

Hradec Králové

CineStar

1. 4. Bowling bar 69

1. 4. – 3. 4. 2020

Brno

Kino Art

2. 4. Trojka

1. 4. – 3. 4. 2020

Pardubice

CineStar

2. 4. Evropa

2. 4. – 4. 4. 2020

Liberec

Kino Varšava

3. 4. Pivovarský dvůr

2. 4. – 4. 4. 2020

Ostrava

Kino Cineport

3. 4. Hasičárna

3. 4. – 5. 4. 2020

Uherské Hradiště

Kino Hvězda

4. 4. Klub Mír

4. 4. – 6. 4. 2020

Jihlava

Kino Dukla

5. 4. Radniční restaurace

4. 4. – 6. 4. 2020

Jičín

Kino Biograf

5. 4. Café Všehochuť

5. 4. – 7. 4. 2020

Děčín

Kino Sněžník

6. 4. Daliborka

6. 4. – 8. 4. 2020

Prostějov

Kino Metro 70

7. 4. 12 opic

7. 4. – 9. 4. 2020

Beroun

Kino Beroun

8. 4. Grill bar Bistro

7. 4. – 9. 4. 2020

Zlín

Golden Apple Cinema

8. 4. Infinity

 

 

Mezi více než 100 filmů,

které budou v rámci 27. ročníku MFF Praha - Febiofest promítány,

se objeví také snímky:

Corpus Christi/sekce Panorama

Sociální drama polského režiséra Jana Komasy, které se probojovalo mezi pět nominovaných filmů na letošního Oscara za nejlepší cizojazyčný film. Snímek o dvacetiletém Danielovi, který kvůli své minulosti nemůže oficiálně sloužit, a přesto obléká háv kněze na farnosti v malém městě, představí výrazného polského herce Bartosze Bielenia. Příběh o mladíkovi, jenž projde duchovní proměnou v nápravném centru pro mladistvé, byl s úspěchem uveden ve světové premiéře na filmovém festivalu v Benátkách. Jedná se
o 3. celovečerní počin Jana Komasy, který je českému publiku znám už filmem Město 44, který v roce 2015 uvedl Febiofest.

 

Žáby bez jazyka/sekce Delikatesy z východu

součást Girls in Film

 

Rodinný příběh jednoho dne Jaroslava K., který bojuje o své děti. Bojuje však nejen se svou ženou a svou dominantní matkou, ale musí se poprat zejména se svými nejtemnějšími stránkami a démony. Na jeho metaforické cestě strukturované jako počítačová hra, bude muset obětovat víc, než předpokládal. V hlavní roli se představí Jaroslav Plesl. Slovenská scenáristka a režisérka, absolventka pražské FAMU Mira Fornay, má za sebou několik úspěšných filmů, snímek Lištičky získal před deseti lety cenu Objev roku Slovenské filmové a televizní akademie Slnko v sieti, stejně jako snímek Můj pes Killer v roce 2014 (Nejlepší film, režie, scénář).

 

Žaluji/sekce Panorama o nové porotě!

 

Dlouho očekávané historické drama Romana Polanského Žaluji pojednává o důstojníkovi Alfredu Dreyfusovi, který byl koncem 19. století ve Francii neprávem obžalován ze špionáže pro Německé císařství  a následně odsouzen k doživotnímu vězení na Ďáblově ostrově. Roman Polanski za filmovou adaptaci historického skandálu, který se zabývá nejen  společenskou degradací, ale i antisemitismem, získal letos na filmovém festivalu v Benátkách 2. hlavní cenu, Stříbrného lva. V hlavních rolích excelují francouzské herecké hvězdy Louis Garrel a Jean Dujardin.

Zapsal Richard Koníček

Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva)

Foto: © Ing. Olga Koníčková, febiofest


Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/a27-rocnik-mff-febiofest-2020-se-blizi-sledujme-nova-fakta-o-culinary-cinema-a-o-porote/


Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/helena-albertova%2c-marketa-vorosova%3a-irena-greifova-aneb-krtiny-publikace-o-ceske-nejen-divadelni-kostymerce%e2%80%a6-ci-kdo-ji-rikal-%c2%b4reinorku%c2%b4-%c2%b4/